آب معدنی

آب معدنی

آب معدنی

آب معدنی از مخازن زیرزمینی تامین می شود. برخلاف آب آشامیدنی، آب معدنی تحت پردازش شیمیایی قرار نمی گیرد. همانطور که از نام آن پیداست حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی به ویژه منیزیم، کلسیم و سدیم است.

امروزه استفاده از آب معدنی در سطح کشور افزایش یافته است و اکثرا آب معدنی لیوانی که ما بصورت آب معدنی 200 سی سی تولید می کنیم مصرف بالایی دارد. ما با برند مگادریزل نیز نسبت به تولید محصولات آب معدنی در سطح کشور اقدام و امروزه جایگاه ویژه ایی را در بازار کسب کرده ایم و تنوع محصول ما بصورت زیر می باشد:

  1. آب معدنی 200 سی سی ( 200CC )
  2. آب معدنی 300 سی سی ( 300CC )
  3. بطری آب معدنی کتابی جیبی
  4. بطری آب معدنی نیم لیتری
  5. بطری آب معدنی یک و نیم لیتری
  6. بطری آب معدنی گالونی

 

اما آیا آب معدنی بهتر از آب معمولی است و فواید آن چیست؟ در این مقاله برخی از مزایای بهداشتی مرتبط با نوشیدن آن مورد بحث قرار گرفته است.  

 

آب معدنی در مقایسه با آب آشامیدنی

مردم غالبا به دلیل فواید سلامتی آن، آب معدنی را انتخاب می کنند. همه موجودات زنده برای زنده ماندن به آب نیاز دارند. آب نه تنها عملکردهای اساسی بدن را پشتیبانی می کند بلکه مواد مغذی حیاتی را نیز فراهم می کند که بدن به خودی خود تولید نمی کند. در حالی که اکثر مردم ایالات متحده به آب آشامیدنی تمیز دسترسی دارند، بسیاری از مردم به دلیل مزایای بالقوه سلامتی، آب معدنی بطری شده را انتخاب می کنند. آب معدنی با آب معمولی چگونه مقایسه می شود؟ براساس شواهد موجود اختلافات چندان مهم نیست. هر دو نوع حاوی مواد معدنی هستند و به نوعی فرآوری می شوند. با این حال، این آب باید حاوی مقداری مواد معدنی باشد و فرآیند بطری گیری در منبع صورت می گیرد. در مورد تفاوت آب موجود در شیر آب و آب معدنی در زیر بحث می کنیم.

آب معدنی - مگادریزل

شیر آب

آب موجود در شیرهای خانگی یا از منابع سطحی یا زیرزمینی تامین می شود. در ایالات متحده آمریکا، آب شیر باید مطابق با قانون آب آشامیدنی سالم باشد که توسط آژانس حفاظت از محیط زیست تعیین شده است. این مقررات تعداد آلاینده های موجود در آب مورد نیاز خانه ها را محدود می کند. تأمین کنندگان آب عمومی، آب را از منبع آن به مراکز تصفیه خانه منتقل می کنند، جایی که تحت ضد عفونی مواد شیمیایی قرار می گیرد. در نهایت آب تمیز از طریق سیستم لوله های زیرزمینی به خانواده ها تحویل داده می شود. آب شیر حاوی مواد معدنی اضافه شده از جمله کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. آب موجود در شیر آب دارای محتوای معدنی بالاتری است که برخی آن را سالم تر می دانند. با این حال، مواد معدنی موجود در آب سخت رسوباتی را تشکیل می دهند که می توانند لوله ها را خراب کنند یا جریان را محدود نمایند. همچنین با وجود تلاش تأمین کنندگان آب عمومی، آلاینده های لوله های زنگ زده یا نشتی   می توانند آب آشامیدنی را آلوده کنند.  

آب معدنی و املاح آن

آب معدنی از مخازن زیرزمینی طبیعی و چشمه های معدنی تأمین می شود و ماده معدنی بالاتری نسبت به آب موجود در شیر آب دارد. طبق گفته سازمان غذا و دارو (FDA)، آب معدنی باید حداقل 250 قطعه در هر یک میلیون از کل مواد جامد محلول داشته باشد. این سازمان تولید کنندگان را از اضافه کردن مواد معدنی به محصولات خود منع می کند. مواد معدنی که وجود دارند عبارتند از: کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سدیم، بی کربنات، آهن و روی. برخلاف آب شیر، این آب در منبع بطری است. برخی از افراد به دلیل خلوص درک شده و عدم استفاده از ضد عفونی کننده شیمیایی، آب معدنی را ترجیح می دهند. با این حال، آب معدنی ممکن است دستخوش پردازش شود. این می تواند شامل اضافه کردن یا از بین بردن گاز دی اکسید کربن یا از بین بردن مواد سمی مانند آرسنیک باشد. دی اکسید کربن به جلوگیری از اکسیداسیون کمک می کند و رشد باکتری ها را  در آب معدنی محدود می کند. به طور طبیعی آب گازدار گاز دی اکسید کربن را از خود منبع دریافت می کند. تولید کنندگان همچنین می توانند پس از استخراج، به آب خود دی اکسید کربن تزریق کنند. در بخش های بعدی پنج مزیت بالقوه نوشیدن آب معدنی بحث شده است.

1. منبع منیزیم

هر دو آب معدنی بطری و آب شیر می توانند منبع منیزیم باشند. این ماده مغذی نقش مهمی در تنظیم فشار خون، سطح قند خون و عملکرد عصب ایفا می کند. برخی منابع، منیزیم کمتر یا بیشتری نسبت به منایع دیگر دارند. مقدار منیزیم موجود در آب بسته به منبع آن می تواند از 1 میلی گرم در لیتر تا بیش از 120 میلی گرم در لیتر باشد. میزان منیزیم روزانه بدن به شرح زیر است: 310 تا 320 میلی گرم برای زنان بزرگسال 400 تا 420 میلی گرم برای مردان بالغ طبق اعلام دفتر مکمل های غذایی، بیشتر افراد در ایالات متحده آمریکا کمتر از مقدار توصیه شده منیزیم مصرف می کنند. در زیر برخی از علائم کمبود منیزیم آورده شده است:

  • از دست دادن اشتها
  • خستگی
  • ضعف عضلانی
  • تهوع و استفراغ

کمبود شدید منیزیم ممکن است برخی از موارد زیر را ایجاد کند:

  • بی حسی یا سوزن سوزن شدن
  • گرفتگی عضلات
  • تغییرات خلق و خوی
  • ضربان قلب نامنظم
  • تشنج

 

2. کاهش فشار خون

داشتن مقادیر کم منیزیم ممکن است به فشار خون بالا، نارسایی احتقانی قلب و شرایطی که باعث ضربان قلب نامنظم می شود، کمک کند. بنابراین این نوع آب سرشار از منیزیم ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک کند. یک مطالعه در مقیاس کوچک در سال 2004 که شامل 70 فرد بزرگسال مبتلا به فشار خون بالا و سطح منیزیم پایین است، نشان داد که نوشیدن 1 لیتر آب معدنی در روز باعث کاهش فشار خون می شود.

3. تنظیم گردش خون

آب معدنی ممکن است حاوی مقادیر زیادی کلسیم، منیزیم و پتاسیم باشد که همگی باعث گردش خون می شوند. کلسیم برای ساخت و نگه داشتن استخوان های قوی لازم است. همچنین میزان و ریتم ضربان قلب را تنظیم می کند.

 
 
4. تقویت استخوان ها

کلسیم موجود در آب معدنی ممکن است به تقویت استخوان های فرد کمک کند. آب معدنی حاوی کلسیم است، که به تقویت استحکام استخوان کمک می کند. هنگامی که بافت استخوان تجزیه می شود، بدن استخوان جدیدی را در جای خود قرار می دهد. در دوران بلوغ، استخوان جدید سریع تر از اینکه استخوان قدیمی شکسته شود ساخته و پرداخته می گردد. با این وجود، پس از سن 20 سالگی، از دست دادن استخوان می تواند فراتر از تشکیل استخوان باشد که می تواند به استخوان های ضعیف و شکننده منجر شود. ورزش منظم و رژیم های غذایی سرشار از کلسیم می توانند استخوان ها را تقویت کرده و از ریزش استخوان جلوگیری کنند. نویسندگان یک تحقیق در سال 2017 مقایسه کردند که بدن چگونه کلسیم را از شیر، مکمل های کلسیم و آب معدنی جذب می کند. آنها نتیجه گرفتند كه این نوع آب با مقادیر زیادی كلسیم می تواند در حقیقت كلسیم بدن را بهبود بخشد. منیزیم همچنین از استخوان های قوی پشتیبانی می کند. نتایج یک مطالعه گروهی در مقیاس بزرگ در سال 2014 نشان داد که زنان مسن با مصرف منیزیم زیاد، بیش از 422.5 میلی گرم در روز، از تراکم استخوانی بیشتری نسبت به افرادی که مصرف کمتری از این ماده معدنی داشته اند برخوردار بودند. 5. ارتقاء سلامت گوارش دریافت مقدار کافی منیزیم در رژیم غذایی می تواند به جلوگیری از یبوست و بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک کند. منیزیم آب را به داخل روده هدایت می کند که باعث بهبود درجه غلظت مدفوع   می شود. همچنین عضلات روده را شل و از حرکات منظم روده پشتیبانی می کند. براساس یافته های یک مطالعه کنترل شده تصادفی، نوشیدن آب معدنی حاوی منیزیم سولفات و سدیم سولفات منجر به تحرکات بیشتر روده و کیفیت زندگی بهتر در بین مبتلایان به یبوست شده است.

برای تماس با ما کلیک کن!

مضرات آب معدنی

مواردی نیز وجود دارد که باعث مضر بودن آب معدنی برای نوشیدن می گردد برخی از موارد بصورت زیر اعلام می گردد:

1. یکی از مضرات آب معدنی یخ زدن آب در داخل بطری های آب معدنی می باشد حدالمقدور از گذاشتن بطری های آب معدنی در یخچال خودداری گردد.

2. از ریختن آب جوش در بطری آب معدنی جدا خودداری فرمایید چراکه باعث ورود مواد شیمیایی به بدن می شود.

3. قوطی های آب معدنی را در مقابل نور خورشید قرار ندهید این امر باعث ترکیب مواد بطری با آب می گردد.

در صورت درخواست برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید:

ارتباط با مشتریان :  09122600913
مدیر فروش:          09121623148